Положили сте всички усилия да доведете клиента точно до вашия онлайн магазин – реклама, светкавични промоции, SEO оптимизация на сайта ви, профили и игри в социалните мрежи… Това  обаче все още не ви гарантира, че от потенциален, клиентът ви ще стане реален. След като сте го вкарали веднъж в онлайн магазина, клиентът трябва да се почувства конфортно и да усети, че може да ви има доверие.

Доверието играе решаваща роля в процеса на закупуване, защото клиентите ви винаги се притесняват от много неща:

  • Дали продуктът ще бъде доставен;
  • Дали продуктът ще е в изправност;
  • Дали няма да стане жертва на платежни измами;
  • Дали няма да злоупотребите с личните му данни и др.

Доверието е ключов фактор за спечелването на всеки един клиент!

Проучване, проведено в повече от 50 онлайн магазина показва някои доста интересни факти, с които да спечелите доверието на посетителите във вашия сайт. Ето няколко добре изпитани и проверени добри практики:

1. Телефонен номер за връзка – видим и изписан на началната страница на магазина, в идеалния случай – в заглавната част. По този начин клиентът е сигурен, че може да се свърже с някого ако има нужда от информация, или съдействие при поръчка.

2. Персонално обслужване – изработете банер, който да визуализира вашия отдел за поддръжка на магазина. Най-добре е да използвате снимка на усмихната жена, като добавите и малкото име на консултанта, а дори и леко симпатично послание, което да разчупи гипса. Клиентите с по-голяма лекота ще потърсят отдела по поддръжка ако прочетат „Катя винаги ще отговори на вашите въпроси и още нещо…“. :)

3. Комуникация в реално време (Live chat) – така осигурявате моментално спокойствие на всеки посетител, който разглежда вашия онлайн магазин. Може да използвате чат, за да дадете незабавен съвет или препоръка и лесно да превърнете този посетител в реален клиент.

4. Символи на доверие – винаги акцентирайте върху етикетите за качество и гаранция. Откроете се от клиентите си като подчертаете вашите задължения: лесна и дори безплатна рекламация, бърза и удобна доставка, сигурност на банковите транзакциите.

5. Представяне на компанията – добавете страница „За нас“, „Нашата компания“ или „Кои сме ние“, за да представите вашата фирма. Клиентите харесват, когато могат лесно да идентифицират търговеца. Информацията, която трабва задължително да включите е: кратко представяне на фирмата (история, дейности, ключови фигури …), името на фирмата, корпоративен адрес, телефон и факс.

6. Защита на личните данни – декларирайте пред посетителите, че личните им данни са защитени и няма да бъдат използвани некоректно без съгласието им. Знам, че няма да се възползвате, но потребителите се чувстват по-сигурни, когато го декларирате ясно и точно пред тях.

Ето още няколко допълнителни препоръки за спечелване на доверието – Добавете раздел „Имате ли въпроси“; „48/72 часа доставка“; Поместете в долната част на сайта видима цена на доставка „Доставка 7 лв. за цялата страна“, „Безплатна доставка над 90 лв.“, „Рекламация до 30 дни“.

И така, време е да действате – да спечелите доверието на посетителите си и да ги превърнете в реални и завръщащи се клиенти.