Успели сме да се позиционираме на едни от първите позиции в Google, имаме и добра реклама, която ни генерира висок трафик на уеб
сайта. Тоест свършили сме си работата откъм SEO оптимизация и това е чудесно, но дали е достатъчно за да се превърнат нашите потенциални клиенти в реални и дори в завръщащи се? Целта, която си поставя всеки един онлайн магазин е да продава повече, а по-голямата част от посетителите му да се връщат отново и отново. Това се постига в момента, в който успеем да повлияем на клиентите си и да достигнем до тях по естествен и познат начин. Емоциите, спомените, усещанията, миналото, опитът – това са само някои от нещата, които влияят подсъзнателно на осъзнатия избор на посетителите на онлайн магазините.

За да сме интересни и в същото време да задържим вниманието по-дълго към сайта си е добре да поставяме повече визуални детайли в сайта си. Видео, снимки на усмихнати хора, анимация. Всеки от тези визулани средстава, подкрепени с една история за нашата марка биха докоснали много повече хората и ще оставят хубаво усещане за нашите продукти и услуги. Много по-лоялни и щастливи ще бъдат нашите клиенти, когато им покажем, че сме открити, истински и забавни.

Друг елемент, на който можете да обърнете внимание при изработката на онлайн магазина е ревюто. Под всеки продукт е добре да има възможност за оценка и коментар от страна на купувачите на конкретния артикул. По този начин, ако имате продукт с 5 добри ревюта, то той ще е много по-предпочитан и купуван от новите посетители на сайта, отколкото продукта с нито едно ревю. Това е така, защото когато хората не са сигурни какво да изберат те предпочитат да погледнат от другите. Мнения, testemonials, ревюта, оценки със звездички – всеки метод, който се използва е полезен за ориентир на новите или колебаещите се клиенти.

Друга добра практика е дизайнът на Magento онлайн магазина да не отклонява от целта, а именно завършване на покупката. Важни елементи при създаването на сайта са:

  • подреден текст;
  • използване само на един единствен шрифт;
  • количеството текст да бъде сведено до минимум (потребителите сканират, не четат открай до край)
  • минимум флаш (забавя зареждането на сайта, а потребителят не обича да чака)
  • цветове – отново е по-добре да заложите на по-изчистена визия и да не прекалявате с тях.

Бъдете открити към потребителите си. Споделете нещо за себе си – снимки на всеки член на екипа, история на фирмата, биографии. Така доверието във вас, както и в продуктите, които предлагате ще расте.

Убедете се, че около най-важните бутони във вашия Magento онлайн магазин – „Регистрирай се“, „Поръчай“, „Купи“ няма нещо, което да разсейва потребителя. А именно – елементи, мигащи банери, разноцветни картинки и др. Прекалено многото „неща“ събрани на страницата на конкретен продукт отвличат вниманието на потребителите и те напускат кошницата си без да са завършили покупката си. Вие имате посещения на сайта, а всъщност броят на изоставени поръчки във вашия онлайн магазин расте, защото посетителите ви са кликнали на някоя реклама и съвсем са забравили какво са правили преди 5 минути.

Потребителите обичат да се чувстват обгрижвани и специални. Бихте могли да помислите за определени промоции и намаления за най-активните си клиенти. За тяхно спокойствие е добре да поставите в условията за ползване на онлайн магазина опцията за безплатно връщане на закупена стока в рамките на определен брой дни.

Разбира се има още трикове и добри практики, които можете да използвате, за да задържите потенциалните си клиенти в онлайн магазина ви и те да станат реални, и да искат да се връщат отново и отново, но тези, които споделихме с вас са най-основните и задължителни. В най-идеалния случай клиентите ви ще останат толкова доволни от посещението на онлайн магазина ви, че ще започнат да споделят и с приятелите си от къде, и какво са си купили. А както знаете най-добрата реклама за вас е точно тази – От уста на уста. Желаем ви успех с прилагането на тези добри практики и не забравяйте, че рекламата в Google не означава автоматично продадени стоки и висока печалба.