8 препоръки за успешен онлайн магазин през 2012

Съвсем скоро ше влезем в новата 2012 година, наближават и Коледните празници, когато продажбите избухват, та именно затова реших да споделя с вас 8 препоръки за онлайн търговията, които ще са много актуални през следващата година. Ако имате добър и релевантен трафик, но нямате достатъчно продажби, то може би проблема е в архитектурата на вашия онлайн магазин, и може би в представянето на продуктите ви. Ето някои фини настройки, които можете да изпробвате в оформлението на продуктовата страница и които могат да подобрят конверсията в магазина ви.

1. Директно по темата

Когато хората посещават онлайн магазина ви, те очакват да видят вашите продукти почти веднага и те трябва да бъдат на 1 клик разстояние от начланата страница, та дори и на нея. Много от текстовете са страхотни за търсачките, но ще загубите повече ако карате клиентите си да четат, вместо да разглеждат вашите продукти. Статистиката показва че над 40% от посетителите напускат сайта, ако не намерят това което търсят още на първата страница.

2. Фокус върху продукта

Много търговци правят грешката да претрупват продуктовите си страници. Запомнете, фокусирайте вниманието върху ПРОДУКТА без да разфокусирате вниманието на посетителите. Те са там, за да го разгледат и ако имат интерес, те ще намерят допълнителната информация за него. Вниманието на посетителя най-често е привлечено от снимката на продукта и всичко останало го разсейва, и отдалечава от продажбата. Помнете, бъдете умерени и внимателни в представянето на продуктите си.

3. Дребен шрифт и Големи Снимки

Използването на дребен шрифт е по-добро в описанието на продуктите, подробностите около цени, доставки, размери и т.н. Все пак не прекалявайте. Шрифтът трябва да е ситен, но все пак да става за четене. Много търговци изискват от дизайнерите големи текстове, но това е ГРЕШКА. Обърнете внимание колко е голям текстът във Facebook – най-успешният уеб сайт – и вашите посетители успяват да го четат, нали ;)

Истината е, че големите текстове са по-трудни за четене от малките и стегнати текстчета, при които потребителите се фокусират и ги изчитат бързо. Също така, когато пишете за продукта си, моля не правете грешката да преразказвате снимките ;) Разкажете това, което посетителите НЕ ВИЖДАТ на снимките.

4. Цената трябва да се слива, а не да се откроява.

Всеки път, когато някой от нашите клиенти иска да направим цената забележителна и да се откроява, винаги се опитвам да ги разубедя. Обикновено те не се вслушват в съвета ми и после се чудят защо нямат продажби ;) Когато цената се откроява, тя отклонява вниманието от продукта. Разбира се, не казвам че трябва да я скриете, но не насочвайте потребителите директно към нея. Използвайте същия шрифт и цвят, както на описанието на продукта и останалите елементи на продуктовата страница. Обещавам, че никой няма да напусне вашия онлайн магазин, защото не е намерил цената.

5. Свързани продажби и промоции

Magento предлага много варианти за свързани продажби (cross-sells/up-sells) и насърчаване на продажбите, но много търговци прекаляват с тях. Когато показвате допълнителни продукти на продуктовата страница, те трябва да са доста по-малки и ненатрапчиви. Също така функцията „Клиентите които си купиха това, си купиха и онова“ се използва с идеята посетителите да изхарчат повече пари, но нека това да не бъде за сметка на продукта, който вече се разглежда. Препоръчвам да използвате AJAX технологии, за да скриете всички тези допълнителни продукти. Помнете т.2 за фокуса върху продукта ;)
Много собственици на онлайн магазини правят грешка и при групирането на продукти, като подбутват към по-скъпи продукти. Така потребителите започват да се лутат из магазина ви, опитвайки се да сравняват параметри и т.н. Ако използвате тази техника на up-sell задължително трябва да активирате функцията за сравнение на продукти в Magento. Лично аз винаги съветвам нашите клиенти да се опитат да препоръчат нещо полезно към продукта, а не нещо по-скъпо. Ако разглеждам маратонки Nike за 99 лв., едва ли ще съм повече заинтересован от Nike за 199 лв., но пък ако ми предложите едни чорапки за 9,99 лв… ;)

6. Предложете ваучери за подарък

Без значение какви рекламни усилия хвърляте, винаги ще имате посетители, които попадат на вашия сайт и нямат представа какво търсят. Но това не означава, че не бихте могли да им продадете нещо ;) Вашите продукти може да не са конкретно за този посетител, но може да са подходящи за някой познат.

7. Поле за търсене

Последните статистики дават доста интересни резултати. След добавяне на видно поле за търсене, продажбите се увеличават с 150%. Запомнете какво ви казах по-рано за потребителите, които не намират това, което търсят на пъра страница ;)

8. Коментари и оценки

Отново според световните статистики, търговците на дребно увеличават с над 70% престоя в онлайн магазините си, чрез възможността клиентите да коментират и оценяват продуктите, които резглеждат. Освен това те са чудесен начин да получите реално мнение за продуктите ви директно от вашите клиенти. Така вие получавате един безплатен филтър и съветник ;) именно затова не пропускайте да се възползвате от тази функционалност на Magento във вашия онлайн магазин.

Негативната страна на коментарите и оценки е, че често са мишена за спам, което ще ви отвори допълнителна работа по поддръжката, но ви обещавам че си заслужава. Много наши клиенти се втурват сами да генерират коментари и оценки, но съвременните интернет потребители бързо ще разпознаят рекламния ви трик и цялото упражнение ще има негативен ефект. Оставете пазара сам да се регулира и се намесвайте само в най-крайните и нецензурни коментари.