В последните години, има значителна промяна в това как хората си взаимодействат с марките. С навлизането на социалните мрежи и мобилните технологии, традиционната печатна реклама и големите медии нямат същото влияние както преди. Потребителите искат информацията и преживяването, което търсят да е достъпно по всяко време, на всяко място и на всяко едно устройство. Мобилността е без съмнение средството, с което може да се достави това персонално потребителско преживяване.

Само за една година продажбите в световен мащаб на мобилни устройства са се увеличили с 19%. 30 % от притежателите на таблети и 25 % от собствениците на смартфони използват устройствата си, за да пазаруват онлайн. Именно заради това е много важно компаниите да променят начина, по който управляват бизнеса си (ако вече разбира се не са го направили). Напредничавите фирми трябва да са дигитално иновативни и да създават забавно, лично и интуитивно преживяване за клиентите си.
„М-търговията“ – концепцията да можеш да достъпваш информация навсякъде, по всяко време, на всяко едно устройство – оставя широко пространство за креативност и мотивация.

1. Мобилни сайтове срещу мобилни приложения
Има доста дискусии за плюсовете и минусите за изграждането на мобилно приложение или създаване на същото усещане, използвайки мобилен уебсайт. Ето някои от основните акценти,… преценете сами.
- Мобилните уеб сайтове могат да се изградят много по-бързо с относително прости HTML и CSS. Мобилните приложения изискват специфични умения за разработка, които съответно носят и своята по-висока цена.
- Мобилните уеб сайтове (в повечето случаи) се държат еднакво добре на всички браузери, за разлика от мобилните приложения, които трябва да бъдат изградени за специфична операционна система.
- За мобилните уеб сайтове се изисква непрестанна връзка към интернет чрез Wi-Fi или мобилен интернет доставчик, докато някои приложения нямат нужда от това. Всичко зависи от целта на мобилното приложение.
- Мобилните приложения още ви дават предимството да получавате „push” съобщения, интеграция с базирани на локацията ви услуги, които използват приложения за социални мрежи, контактите ви и камерата на телефона ви.

Съществуват и хибридни мобилни приложения (реално приложение с вграден HTML). Това позволява уеб части да бъдат свалени от интернет или да бъдат пакетирани в приложението. Мобилното приложение на Facebook е добър пример за това. Изтеглено е от онлайн магазина за приложения и има всички функции на обикновено мобилно приложение, но се нуждае от интернет връзка, за да функционира. Хибридните приложения подсигуряват кръстосана съвместимост с платформата и достъп до хардуера на телефона. Те са добра опция докато позволяват на компанията  да се възползва от предимствата както на обикновеното приложение, така и на мобилния уеб.

Като заключение, не създавайте мобилно приложение, просто за да кажете, че имате такова или пък нов мобилен уебсайт, за да сте мобилен. На първо място започнете с дълбоко разбиране на клиентите си и техните нужди. Можете ли да уточните вашия бизнес модел? Предлагате ли услуги, които могат да се опростят и да са по-достъпни за потребителите чрез  мобилно приложение? Продавате ли потребителски стоки, и искате ли да подсигурите най-доброто шопинг преживяване за всички устройства? Може би тогава responsive дизайн ще е най-подходящ за вашите клиенти.

2.Responsive дизайн
Това е често използвана дума за дизайна тези дни, когато хората говорят за нови, иновативни уеб разработки на технологии. Responsive дизайна е начин да се изработи уеб сайт, така, че автоматично да се настройва и ре-форматира според резолюцията на екрана на потребителя. Чрез изграждането на адаптивен уебсайт, използвайки конвертируем грид, картинки и CSS медия заявки, той може да функционира на повечето устройства с уеб браузер. Смятаме, че това е доста готина технология :)
Естествено освен всички плюсове, responsive дизайна има и някои недостатъци, свързани с преоразмеряването на картинките, свалянето на данни, скорост и проблеми с кодирането.

3.Съдържание насърчаващо търговията
Независимо от използваната технология, съдържанието на уеб сайта винаги ще е най-важно. Ключът е в това да се представи на потребителя по най-правилния начин и в най-подходящото време. В онлайн търговията съдържанието може да заеме място на всяка продуктова страница, категорийната страница, и дори в кошницата, по време на процеса на поръчката. Важно е за компаниите да интегрират съдържание през процеса на купуване, за да създават жизнеспособни стимули.

Ето и няколко съвета:
- Зоната с Up – продажбите трябва да се появява в края на продуктовата страница, съдържайки подобни продукти на по-висока цена.
- Крос продажбите трябва да се появяват на страницата на поръчката, включващи артикули, които допълват продукта, който купуваме в момента.
- Клиентите искат да се почувстват така, сякаш е обърнато специално внимание на техния уникален вкус, така че, пресонализацията тепърва ще върви дълъг път.
- Силната стратегия относно съдържанието е много важна. Добра стратегия е да се категоризира съдържанието, така че да е разделено по съдържание, изграждащо марката, инструктиращо съдържание и стимулиращо съдържание. Ето някои от основните области, които трябва да се имат предвид преди да се пусне в действие стратегия за съдържанието:

  • Да познавате добре нишата  и аудиторията си. Колкото повече знае търговецът за своите продукти, услуги, бизнес и индустрия, толкова повече ще може да създава значимо и стойностно съдържание.
  • Да разбирате лайфстайла и поведението на потребителите си чрез мониторинг и участие във форуми, блогове, коментари и ревю секции. Следващите две области, които трябва да се имат предвид са:

- Да търсите съществуващо съдържание и опции за дистрибуция. Определете кои платформи за кои клиенти ще използвате и разпределяйте въз основа на внимателно планиран график.

- Отворена, прозрачна комуникация ще помогне в уверяването на клиентите в това, че са чути, и че техните мнения са взети в предвид.

4. Анализи + процент реализирани поръчки – те са ви от голяма полза

Много пъти сме чували, че процентът на реализираните покупки е един от най-важните показатели за една e-commerce компания. Оптимизацията на този показател се съдържа в изследване на потребителското взаимодействие с уеб сайта и непрекъснато тестване или сплит-тестване, за да се увеличи процентът на посетителите, които реално ще купят нещо от онлайн магазина. Тъй като онлайн тенденциите постоянно се променят, анализиращ софтуер като Google Analytics дава възможност лесно да се наблюдават тези тенденции виртуално в реално време. Следвайки тези анализи е възможно да се оптимизира процентът на реализираните поръчки. Именно затова, знанието за това къде точно потребителите напускат процеса на поръчката ще ви помогне да внедрите адекватни решения.
Много важно за увеличаване на процента на реализираните продажби е доброто разбиране на самите потребители и групирането им в различни групи (Силният Купувач, Купувач „за развлечение“ и Купувач „с нежелание“) и постоянната грижа за тях.
Също много важно за продукта е да го покажете във възможно най-добрата му светлина. Със висококачествени снимки, показване на цената в Bold, оставяйки потребителски мнения, свързани продукти, сделки и лесно достъпна иконка на Количката. Последната стъпка е да завършите поръчката. Процесът на поръчка, извършващ се на една страница (One page checkout) увеличава процента на завършени поръчки, така както и мигновената чат асистенция, незадължителната регистрация и използването на Cook-ита.

5.Преминаването от Електронна търговия към търговия.
Всички елементи описани и по-горе представят нова тенденция в индустрията – Електронната търговия бързо се развива в Търговия. Все повече и повече фирми започват и пренасят бизнеса си изцяло онлайн. За много от тях думата „Електронна“ вече става излишно да се използва, тъй като във все повече случаи Търговията се извършва по един единствен начин – именно онлайн.
Електронната търговия отдавна вече не е само „Amazon”. Безброй много онлайн магазини имплементират програми включващи бонус точки и ваучери за отстъпки, за да си гарантират непрестанни продажби и да превърнат онлайн пазаруването на техните клиенти в ежедневна активност.
Също така виждаме в допълнение на тази смяна от Електронна търговия към Търговия, определението за  сделка също се е променило. Вече не става въпрос само за самата покупка, а за взаимодействието с бранда преди самата покупка е много по-съществено, дори направо жизненоважно :) .
Откакто потребителите влизат в сайта на различни етапи от процеса на поръчката поради многото възможни канали, те предприемат различни действия базирани на тяхната позиция във фунията на продажбите.
Това, което компаниите трябва да направят е да добавят оше по-голяма тежест на всяко действие, което е потенциална сделка. Всяко действие, което извършва потенциалния клиент в уеб сайта на вашата компания е стойностно. Именно затова е много важно да разбирате как тези действия се доближават до целите на сайта. Внимание трябва да се обърне на оптимизиране на действията, за довеждане клиента до финализиране на поръчката, както и на оптимизиране на отделните търговски операции. Безспорно основната цел е да се увеличат поръчките,  но все пак, увеличаването на ефективността и намаляването на цената е от ключово значение.
В свят, в който незабавният достъп до информация вече е масово, а не необичайно явление, фирмите, занимаващи се с електронна търговия трябва да се уверят, че са постоянно актуални, и да не забравят, че предоставят информация на нетърпеливото и нарастващо население.
Основната тенденция да се предефинира начинът, по който клиентите си взаимодействат с марките се дължи на разрастването на електронната и мобилната търговия.  Именно затова е много важно e-commerce компаниите да се фокусират върху това да са дигитално иновативни  и в същото време да създават потребителско изживяване, което да е персонално ориентирано и интуитивно, което да им дава възможност за достъп от всяко едно устройсво, когато поискат.