Какви планове имате за наближаващите празници в края на 2012-та?
Още не сте планирали? За Коледа и Нова Година вече е късно, ако сте се сетили сега, в последната седмица преди празниците. Именно затова е най-добре поне месец по-рано да планирате действията си свързани с промоции и оферти на вашия онлайн магазин. По-долу ще прочетете за няколко страхотни трика свързани с планирането на вашите празнични кампании. Ако не сте се подготвили за тази година, не се притеснявайте, през 2013 също има доста поводи за подаръци и оферти.

1.Намерете вашите клиенти точно там, където са и бъдете проактивни в привличането им точно към вашия онлайн магазин.
Важно е да започнете отрано със SEO оптимизацията и да оптимизирате съдържанието на сайта си с конкретни термини, за да имате повече трафик. Внимавайте с разходите и оптимизирайте кампаниите си за максимално показване в пиковите трафик часове.
Убедете се, че измервате всичко, което можете. След-празничните анализи са от решаващо значение в управлението на промоциите за следващата година. Уверете се, че всички инструменти са на лице, за да измерите не само вашите топ купувачи, но и вашите топ конкуренти.
Също така е важно привличането на съществуващи клиенти, както и достигането до нови чрез инструменти за споделяне от самия сайт. Препоръчително е да планирате промоции за вашите най-лоялни клиенти като им предлагате изключителни привилегии и ползи по време на заетия празничен сезон. Например, предлагането на програма за топ лоялни клиенти, която дава ексклузивен достъп до сезонни продукти още преди официалното им представяне на пазара, би могла да е много ефективна стратегия.
Обърнете внимание също и на това, че сезонът на празничното пазаруване е кратък. Именно затова трябва да създадете натиск чрез лимитирани времево промоции. Например предоствяйки възможност на лоялни клиенти да спечелят двойно повече точки за всички покупки направени през уикенда от вашия онлайн магазин.
Имайте предвид, че има тънка граница между регулярната комуникация и досаждането, и че прекалената комуникация с вашите последователи и клиенти може да бъде в ущърб на вашата онлайн кампания.
Добро решение за това е да позволите на вашите последователи да изберат колко често искат да получават новини от вас. Ако забележите дори и слабо увеличаване във вашия лист на отписалите се от електронен бюлетин, то трябва да ревизирате email стратегията си.

2.Познавайте предпочитанията на клиентите си.
Създаването на стратегия за постоянна обратна връзка от вашите клиенти е от съществено значение.  Голяма част от подготовката за получаване на тези знания е личното отношение и персонализирането на стратегиите ви.  Колкото по-рано започнете, толкова по-добре. Персоналната работа изисква проучване на различни потребителски групи, купуващи вашите продукти и активното достигане до тях (едновременно извън и на самия сайт), за да ги тествате  чрез проучвания и тестове за ползваемост.
Колкото повече данни имате, толкова повече бихте могли да ускорите и увеличите процеса по вземане на решения. След като веднъж сте разбрали потребителите, които посещават често онлайн магазина ви, бихте могли да се приспособите и да отговорите на техните желания и нужди, като направите тяхното преживяване на сайта, толкова персонализирано, колкото е възможно.

3. Помогнете им в пазаруването – доставете на клиентите си истинско потребителско преживяване
Едно от най-големите предизвикателства пред които се изправят фирмите притежаващи както онлайн така и физически магазини е развитието на уникални инструменти за пазаруване, които да копират цялостното преживяване от пазаруването „все едно си в реалния магазин“. За да постигнете това, започнете със създаването на интуитивна навигация и схема за филтриране, която да позволява на потребителите ви да стеснят обхвата на търсенето си. Никога не подценявайте силата на ползваемостта. Също така, поддържайте вашия дизайн на онлайн магазина изчистен и свеж, и се уверете, че съответства на сезона, както и вашите промоции.

Точно както бихте намерили съответните секции във физическите магазини, създайте специфични секции и за пазаруващите онлайн. Например, създайте категория „Мъже“, „Жени“ и „Подаръци под 25 лв.“ По последно проучване 4 от 10 човека са посетили онлайн магазина или реалния, физически магазин, след като са гледали видео за продуктите онлайн. Свържете всички ваши канали, за да реализирате повече продажби както онлайн, така и офлайн.

4. Стимулирайте продажбите – създайте стратегия за изоставените кошници
За да стимулирате поръчките онлайн, предложете гъвкаво ценообразуване и промоции за вашите клиенти. Липсата на гъвкавост от страна на търговците в тези области е една от основните пречки в онлайн търговията. Конкретно не можем да кажем достатъчно за значението на създаването на решение за изоставените кошници. Ако нямате автоматизирана ремаркетинг кампания можете доста лесно да изгубите 3/4-ти от вашите потенциални продажби от изоставени кошници.
Като се има предвид изобилието от възможности които имат клиентите ви онлайн, персонализираните съобщения са много важни. Именно затова е от голямо значение да разберете и да привлечете вашите посетители към продукти с акцент на техните специфични качества и ползи. Един от най-добрите методи да привлечете клиенти във вашия онлайн магазин по време на празниците е да ги обвържете с празнична e-mail кампания.

Най-големите три сегмента, с който ще си взаимодействате най-много са новите клиенти, клиентите, които искат нещо специално за празниците и лоялни клиенти.
За новите клиенти се убедете, че сте комуникирали достатъчно ясно функционалността на уеб сайта, както и информация за начина на пазаруване. Също така се опитайте да създадете дългосрочно доверие като подчертаете, с какво точно са различни вашите продукти от останалите, дайте им купони за отстъпка.

Вашите клиенти, които ще пазаруват само по празниците от вас, по-скоро ще бъдат привлечени от e-mail-и тип „Добре дошли отново“, след като през годината не са били активни. Добър начин да ги запознаете отново с вашия онлайн магазин е да им посочите промените, които са се случили докато ги е нямало и да ги окуражите да се регистрират за e-mail, за да са свързани с вас и актуалните ви промоции и за вбъдеще.

Вашите най-ценни клиенти – лоялните, заслужават цялото внимание и награди, които решите да им дадете. Добър начин да направите това е да им предложите подарък при следващата им поръчка, и/или процент намаление от нея.

5.Направете го бързо и сигурно
По време на празниците ще имате много посещения и съответно е от най-голямо значение вашият онлайн магазин да е бърз и сигурен. За да го оптимизирате откъм скорост и сигурност, вие трябва да се подготвите за пикове в трафика на сайта чрез гъвкава инфраструктура и фина настройка.
Важна част за това е да следите натоварването на сайта си и да можете да реагирате навременно.

Използвайки разпознаваема марка като PayPal и притежавайки бърз чекаут, който ви позволява запазването на информация са опции, които засилват доверието на клиентите ви във вас. Употребата на този инструмент ускорява процеса на плащане и дава усещането на потребителите, че тяхната информация е предадена по най-сигурния начин.
Уверете се, че имате включен процес за изчисление на данъците, освобождение от данъци, и подходяща система за доклади, защото по този начин ще предотвратите допълнителни главоболия на екипа си.

6.Подгответе вашия екип
Сезонът на празниците е един от най-заетите времена в годината за повечето бизнеси. Именно затова, трябва да автоматизирате вътрешнофирмените си процеси, колкото се може повече. За да подсигурите това, инвестирайте в инструменти, които ще ви помогнат да подготвите екипа си за наплив на поръчки, обаждания, връщане на продукти, и др. Уверете се, че сте анализирали проблемите, които са се появили в минали години, за да можете да облекчите тежестта върху служителите и клиентите ви.

Веднъж след като вече имате вашия маркетинг план за празниците и мърчандайзинг стратегии, е важно да ги споделите с целия си екип и партньори. Това ще ви осигури плавен поток от точна и коректна информация. От гледна точка на инвентара вие вече би трябвало да сте се договорили с вашия доставчик, за да подсигурите адекватните количества. Не искате отказани поръчки за популярни стоки само защото нямате достатъчно наличност от тях. Уверете се, че ще разполагате с достатъчно обучен и качествен персонал за празниците. Всеки иска да наеме сезонен персонал по Коледа, но за да даде най-доброто от себе си, персоналът трябва да е много добре обучен и да е готов да се справи с всяка една сложна ситуация, която може да възникне.

От нашия екип – Весели празници! Останалото вече ви го казахме по-горе. Успех:)