Със седемте съвета за ефективни разпродажби ще успеете да привлечете нови клиенти, да задържите старите и да увеличите многократно продажбите си, и съответно печалбата от вашия онлайн магазин! Прочетете и приложете веднага :)

1. Атрактивно намаление

Намаленията (разпродажбите) са най-добрият начин да продадете сезонните продукти, които няма да доставяте отново във вашия онлайн магазин. По време на разпродажбите много магазини предлагат супер изгодни намаления, с които не можете да се преборите. Имайте наум, че намаления от рода на -30% са абсолютно неатрактивни за онлайн потребителите. За това без никакво съмнение обявете -50, -60% намаление за известните марки. Целта е да продадете вашите стоки, но и да генерирате по-голям трафик към онлайн магазина ви. Залежалата стока означава по-малко приходи за компанията, затова е по-добре да продадете вашите продукти евтино отколкото да стоят в склада с месеци.

2. Ухажвайте верните си клиенти
Проверете във вашата база данни с клиенти, кои са тези, които са харчили най-много в магазина и кои са пазарували редовно от вас. Ще бъде идеално да им дадете привилегията да видят намаленията ексклузивно, само за тях, преди всички останали клиенти.

3. Анонсирайте Разпродажбата
Както и за всички големи рекламни събития на годината, не забравяйте да предупредите вашите клиенти за предстояща разпродажба. В идеалния случай изпратете вашия бюлетин един или 2 дни преди официално да започне разпродажбата, за да подсетите клиентите си, че вашият Magento онлайн магазин ще има страхотна разпродажба с допълнителни предимства само за тях. За да окуражите нерешителните клиенти да посетят и да купят нещо от вашия онлайн магазин, предложете „безплатни промо кодове“ в своя бюлетин.

4. Социални мрежи
Facebook доказа, че е много полезна платформа, с която да информирате вашите фенове на разпродажбите и на примамливите кампании, за безплатни купони, предлагани само в определени часове от деня. Окуражете вашата Facebook общност да пазарува от вас чрез участие в състезания, в които може да спечели екстра отстъпки. Целта на тези действия е да кажете на потребителите си за вашите разпродажби и така да насърчите феновете си да посетят вашия сайт.

5. Технически детайли
Трябва да обърнете внимание на 2 технически детайла. Първо да се убедите, че сървърът ви може да се справи с увеличения трафик, когато разпродажбата официално стартира. Обикновено около 8:00 сутринта, през първия ден, а и през предстоящия уикенд се усеща чувствително увеличение на посещенията, и продажбите. Не се колебайте да се свържете с хората, които отговарят за вашия хостинг и да им обясните ситуацията, те ще направят необходимото, за да подобрят производителността на вашия онлайн магазин. Второто важно нещо, което трябва да направите е, да се убедите, че разплащанията по банков път минават безпроблемно и без бъгове. Всяка година, по време на Януарските разпродажби се забелязва увеличение в посещаемостта и продажбите на сайта, както се случва на празници като Свети Валентин, 8-ми Март, Коледа. Много интернет потребители се запасяват с продукти подходящи за подаръци за цялата година, точно през тези периоди на разпродажби.

6. Графични аспекти
Както правите и за Коледните празници, направете специално оформяне и дизайн на сайта си, за да научат клиентите ви, че разпродажбите са започнали. Интегрирайте в онлайн магазина си дизайн, който говори за „Отстъпки“, слайдер който да информира клиентите ви за най-добрите сделки, най-продаваните продукти, и топ промоциите. Не се притеснявайте дори и да прекалите леко, така че само с един поглед потребителите да забележат добрите сделки и да решат да останат на вашия сайт, и да напазаруват. Тъй като конкуренцията е голяма по време на разпродажби, трябва на всяка цена да представите много атрактивни оферти и да се уверите, че са видяни от максимален брой хора, дори и това да означава временно да направите дизайна на онлайн магазина си малко по-малко атрактивен. Оранжево, флуоресцентно, както и GIF картинките винаги увеличават продажбите по време на разпродажби.

7. Връщане на стоки
Трябва да сте наясно, че поръчки направени по интернет в повечето случаи са направени от по-далечно разстояние. По време на поръчката, потребителите могат да върнат продуктите, които са били закупили до 7 дни от получаването им, което не е задължително да се случи, разбира се, но има някои търговци, които не позволяват веднъж закупени, продуктите да бъдат върнати или заменени. Ако не сте запознати как стои въпросът законово относно продажбите, ви препоръчваме да се запознаете :)

Периодът на разпродажбите изисква значителни инвестиции, за да бъде успешен – създаване на съвсем нов дизайн и оферти, изработка и разпращане на бюлетини. Разпродажбите са важни за растежа на вашия бизнес. Няма причина поради която да не ги подготвяте старателно и с внимание. Така че, залавяйте се за работа и се възползвайте от тези 7 съвета, по-горе и ще видите как продажбите, и съответно печалбите ви нарастват!