Ключът към това да превърнете посетителите на вашия онлайн магазин в клиенти се крие в изграждането на доверие. Вашите продукти може и да са най-добрите на света или пък да сте най-лошият доставчик, и в двата случая можете да продавате успешно онлайн, ако вашите посетители знаят, че вие сте най-добрият доставчик за този продукт или услуга.
Разбира се, доверие у потребителите си можете да изградите и по други начини от тези, които ще ви представим по-долу, но ви даваме тези 7, с които да започнете.

1. Използвайте обикновен и изчистен език

Това е често срещан проблем, който причинява доста трудности на вашите посетители. Трябва да говорите на техния език, а не да ги хвърляте в море от технически спецификации, които дори и вие самите не разбирате. Използвайте директен и изчистен стил на комуникация. Имайте предвид кой ще чете това, което пишете. Не се фокусирайте върху това какво да им кажете, а помислете за това да им предоставите колкото се може повече аргументи за това, защо качеството им на живот ще се подобри след като закупят конкретния продукт, точно от вас!

2. Препоръки

Не се хвалете сами с вашите продукти. Ако вашите продукти или услуги са наистина толкова добри, със сигурност ще намерите някой друг, който може да ви похвали. Уверете се, че вашите посетители са наясно, че препоръките са написани от реален клиент, като показвате поне името и местоработата му, а ако клиентът е съгласен, може да сложите и негова снимка. Видеото следва да бъде следващата голяма крачка при препоръките. Видеото обаче, трябва да е подкрепено с кратък текст – откъс от самата видео препоръка.

3. Удостоверителни знаци за качество

Всеки може да си създаде удостоверителен знак, затова не им позволявайте да ви заблудят. Често обаче, голяма част от вашите посетители всъщност вярват на това, че вие сте „Най-иновативният фризьор в София“ или „Най-ефективен продавач на 2010“. Тези знаци са доста подлъгващи и най-вероятно не са истина. Когато обаче идват от добре познати компании като PayPal, McAfee, Superbrands и др. те наистина придават стойност на вашия онлайн магазин. Когато инвестирате в правилните фирми, които ви дават дадено удостоверение за качество,  това показва, че сте помислили за потребителите си още при самото създаване на онлайн магазина ви.

4. Картинки

Лоша практика е да използвате картинки от Istock или други сайтове за безплатни или платени картинки.
Можете да се справите много по-добре! Поставянето на ваша актуална снимка на сайта ви, както и на вашите служители увеличава трафика в онлайн магазина ви благодарение на разпознаването, и идентифицирането. Прави ви по-близки с купувачът отсреща и когато той пазарува от вашия онлайн магазин вече има чувството, че ви познава, и съответно е по-сигурен както във вас, така и в качествата на вашите продукти.

5. Посочете вашия физически адрес

Това е много просто: хората искат да знаят, че има място, на което могат да отидат, ако възникне някакъв проблем (ако изобщо възникне). Да имате истински, реален магазин заедно с вашия онлайн магазин е дори още по-добър вариант, особено ако много от вашите клиенти са местни и са близо до вас. Дори и да нямате физически реален магазин, само публикуването на вашия реален, физически адрес на страниците при поръчката, във footer-а, както и в контактите на сайта ви, би увеличило доста доверието към вас.

6. Какво се случва след направената поръчка?

Вашите клиенти се колебаят почти за всички решения при покупката си: точно преди да натиснат бутона „Купи“. „А сега, какво следва?“ „Ще ми начислят ли допълнително данъци, доставки, такси за наложен платеж, нещо друго?“ „Мога ли да си избера хартията, в която ще ми опаковат продукта?“ Обяснете на вашите потребители какво ще се случи след като натиснат бутона Купи. По този начин клиентите ви са наясно с процеса на поръчване и за тях няма никакви изненади. Това може да бъде постигнато дори и само с няколко реда текст.

7. Покажете, че интересите ви не са свързани само с това да спечелите пари.

Най-важно е уеб сайтът ви да отразява увереността ви във вашите продукти или услуги, които предоставяте. Не е достатъчно да имате просто един списък с продукти. Трябва да разкажете на клиентите си за вашата фирма, основните ви ценности или мисия. Като показвате, че се грижите за клиента и за природата, чрез стоките и услугите, които предлагате, ви се гласува повече доверие и симпатия.